Monday, 31 December 2012

say bye bye.

I hate summarizing the year. It is too difficult and too complicated. Once you finish, you realize nothing special was mentioned. But this year is different
It was full of adventures, achieved goals and pleasant surprises. 
I am thankful for my nice family and funny friends who supported me and made me believe in my dreams.
I am thankful for the last year at school, actually for the fact I finished it. 
I am thankful for my 18th birthday and new opportunities.
I am thankful for the magnificent summer,  for the first visit in Asia, for the bike trip, for Prom, all worries and happy moments. 
I am thankful for the biggest change in my life, for Glasgow, for my little room in Murano, for my new friends and flatmates and all new events in my life.
I am thankful for my strength and confidence, for tolerance and freedom, for everything I learnt  this year.
---
Nemėgstu rašyti išvadų apie metus. Kai pabaigi, suvoki, jog nieko išties ypatingo neesi paminėjęs. Bet šie metai kitokie.
Šie metai buvo pilni nuotykių, pasiektų tikslų and mielų netikėtumų.
Esu dėkinga  už savo šeimą ir draugus, už jų paramą ir tai, jog leido man patikėti savo jėgomis.
Esu dėkinga už paskutinius metus mokykloje, nors gl tiksliai už faktą, jog juos pabaigiau.
Esu dėkinga už savo aštonioliktąjį ir visas naujas galimybes.
Esu dėkinga už magišką vasarą, pirmąjį apsilankymą Azijoje, dviračių išvyką, išleistuves, visus rūpesčius ir netikėtumus.
Esu dėkinga už didžiausią pokytį, už Glazgą, už mano mažytį kambarėlį Murane, už naujus draugus ir kaimynus, už naujus įdomius atsitikimus.
Esu dėkinga už stiprybę ir pasitikėjimą, tolernciją ir laisvę ir už viską, ko išmokau šiemet.

Have a wild party everyone. Much love for this special magic night and for the rest of the year. Kisses.
---
Šėlkit šiąnakt. Daug meilės Jums šią naktį ir visus likusius metus.
Bučkiai.

Patricija

1 comment: